E-ITSPEA 3: Uus meedia...

ERR uue meedia maastikul: kvaliteetne sisu, kuid piiratud interaktiivsus
ERR-i positsioon uue meedia kontekstis

ERR (Eesti Rahvusringhääling) on üks väheseid Eesti meediaväljaandeid, mis pakub kogu oma uudissisu tasuta, erinevalt kommertsmeediast, kus suur osa sisust on tasulise ligipääsuga. ERR-il on esindatus mitmetes sotsiaalmeedia kanalites ning lisaks on neil ka ingliskeelne uudisteportaal news.err.ee, mis jagab Eesti uudiseid rahvusvahelisele publikule.

Siiski ei ole ERR-i kohalolek uue meedia platvormidel nii tugev kui tema traditsiooniline tele- ja raadioformaat, mistõttu jääb ta seal mõnevõrra lahjemaks võrreldes oma põhikanalitega.


Tugevused

  • Ametlik ja kõrge kvaliteediga ajakirjandus
  • Rahvusringhäälingu arhiivid ja VOD-platvorm Jupiter
  • Eesti keele ja kultuuri säilitamine

Nõrkused

  • Vähem interaktiivsust ja diskussiooni
  • Vähem uudiseid ja aeglasem reaktsioon kiiruudistele


Delfi kui Eesti juhtiv digimeediaväljaanne

Delfi on üks Eesti populaarsemaid uudisteportaale, mis keskendub kiirele ja mahukale uudisvoole. Erinevalt ERR-ist on Delfi täielikult digitaalne väljaanne, mille ärimudel tugineb reklaamidele ja tellimusteenusele (Delfi Premium). Delfi on edukalt kohandanud end uue meedia ajastule, olles aktiivne mitmel platvormil ja kasutades ära erinevaid formaate alates traditsioonilistest uudistest kuni sotsiaalmeedia klippide ja podcastideni.

Delfi on osa Ekspress Grupist, mille alla kuuluvad ka Eesti Ekspress, Maaleht ja LP, mis kõik on tugevalt seotud uue meedia võimalustega.

Tugevused

  • Kiire uudisevoog  
  • Mitmekesised formaadid ja interaktiivne sisu
  • Tugev bränd ja reklaamimudel 

 

Nõrkused:

  • Kollane ajakirjandus
  • Kommentaarium
  •  Madal ajakirjanduse kvaliteet

Järeldus:

Delfi ja ERR kasutavad erinevaid strakteegiat  kuidas lugejaid enda poole võita. Delfi kasutab kiiret ajakirjandus mille kvaliteet võib olla kehv, aga ERR kasutab kvaliteetsamat ajakirjandust, et enda poole saada lugejaid. Delfi strakteegia võimaldab paremini kasutada uut meediat enda kasuks.



     

 

 

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

E-ITSPEA 2: Arpanetist Facebookini - Interneti kujunemislugu

E-ITSPEA 5: Tarzan suurlinnas: võrgusuhtluse eripäradest